יותר משמונים אחוזים ממשקי הבית בישראל מחוברים היום לאינטרנט. במצב זה, שיקולי בחירת חבילת האינטרנט הביתית המתאימה ביותר לצרכים של בני הבית והתקציב, צריכה להיות מוקפדת, שכן מחיר החבילה מתווסף לתקציב החודשי הכולל של הוצאות הבית.
עד שנת 2015, כמעט כל בית בישראל התבקש לשלם מחיר כפול בגין התשלום לשירותי החברות השונות המספקות אינטרנט ותשתיות, ובגין החיבור לאינטרנט, למרות שבמקרים רבים שירותים כפולים אלו הוצעו למשתמשים על ידי החברה האחת שנבחרה לספק את השירות.
החשבוניות שקיבלו המשתמשים התפצלו והובילו למצב בו הצרכנים נדרשו לשלם הרבה יותר, רק על מנת לגלוש באינטרנט.
בפברואר 2015 נכנסה לתוקף הרפורמה שנקראת "הפס הרחב". המטרה היא להוזיל את העלויות של הצרכנים, ולקבל שירותי אינטרנט שכוללים ספק ותשתית אצל חברה אחת שנמנית על אחת מהחברות המספקות בארץ גישה לאינטרנט.
רפורמה זו הובילה לתחרות בין החברות השונות, כולל כניסת חברות חדשות לתחום האינטרנט בישראל. התוצאה הובילה למצב השורר כיום, בו כל החברות שמספקות גישה לאינטרנט, מציעות למשתמשים חבילות שנקראות "השוק הסיטונאי".
כלומר, אתם מוזמנים לשלם פחות על תשתית וספק, ולקבל את השירותים בחבילה אחת, בחשבונית אחת, אך לא לפני שתקפידו לבצע השוואת מחירי חבילות אינטרנט, ולו רק על מנת לוודא שהכול כשורה.
אלו הן חבילות המוצעות על ידי חברות שונות שמספקות גישה לאינטרנט, וכוללות ארבעה סוגים עיקריים של חבילות:
השוואת מחירי חבילות אינטרנט מאפשרת לכם להבין את ההבדלים בין סוגי החבילות השונות, ולוודא שמהירות הגלישה המומלצת והמוצעת על ידי החברות, אכן מתאימה לדפוסי הגלישה שלכם והצרכים היומיומיים שלכם מבחינת השימוש באינטרנט.
כך, למשל, כשנציגי חברת אינטרנט מציעים לכם חבילת גלישה של שלושים או מאה מגה, הם מתכוונים לאפשרויות הבאות:
מתאימה לאנשים שמשתמשים באינטרנט הביתי לצרכי שימוש קבוע בדואר האלקטרוני, גלישה באתרים שונים, משחקים מקוונים או הורדת קבצים מהאינטרנט.
מתאימה לאנשים המשתמשים באינטרנט הביתי בעיקר למטרות גלישה באתרים.
מתאימה ל"גיימרים" המשתמשים באינטרנט למטרות השתתפות במשחקים מקוונים, או לאנשים שעבודתם כרוך בשימוש מסיבי באינטרנט.